keskiviikkona, huhtikuuta 25

Sehän osaa!

Eilen Mämmyn kanssa treeneissä. Meillä olikin ihan luksustreenit kun paikalla oli kolme koirakkoa ;) Salla oli tehnyt ihan sairaan kivan radan (ne on aina kivoja mut tää oli huipuin pitkästä aikaa!), sinne oli saatu okseri miun toivomuksesta ja sit oli noita... Miten niitä kutsutaan? Puomin toiselta puolelta ohjausta, jota oon halunnut pitkään treenata ja nyt ne sitten olivat radalla!



Ekalla yrityksellä töppäs jo heti kolmoselle kun en vetänyt tarpeeksi -> ohijuoksu.
2 pakkovalssi, 5 sylkkäri, 12 saksalainen, puomin juoksin ulkoreunaa -> valssilla putkeen.


Eniten oli ongelmia okserin kanssa. Laitettiin ihan kisakorkeuksiin (eka rima 30 cm, toinen 45 cm, syvyys 40 cm). M ei ojenna takajalkoja vaan hyppää takajalat mahaa vasten, joten okseri tulee nyt sitten itsenäiseksi tehtäväksi. Pari kertaa rämäytti suoraa ylempään rimaan, sitten lähti nostamaan takajalkoja.

Sallan vinkin on kullanarvoisia: mä en oo tajunnut, että toi koira tulee tosi helposti käsiin, ja mä teen mun sylkkärit kuin koiralle joka ei tulisi -> pääsen oikeasti lähemmäksi hyppyä ja säästän sekunnin kymmenesosia. Toinen juttu josta Salla sano, oli pakkovalssi 1-2. Kunnon merkkaus ja lähdetään oikeasti liikkeelle, eikä jäädä koiran eteen pyörimään: mä yllätyin, M hallitsee merkkaukset paremmin kuin luulin!
Puomilla tuli kontaktialueelle asti nopeesti, sitten himmas, kädellä autto 2on2off.


Aata tehtiin hihnassa yksittäisenä, nyt pysy vauhti hyvänä ja 2on2off oli täpäkkä.

Max oli hirmu hyvällä fiiliksellä, ero lauanataihin oli huimaava. Mun asenne oli kyllä paras pitkästä aikaan, sopivasti natsi. Koira oli kuulolla ihan sairaan hyvin, ei vilkuillutkaan muihin, lenkillä haki itse kontaktia. Miä mietin, että miten käyttäydyin itse erilailla:
1. olin yksin, en Alisan kanssa niin kuin yleensä, kaikki huomio kiinnittyi koiraan.
2. vaadin koiraa käyttäytymään, luokse tullaan ensimmäisestä kutsusta.

3. miulla oli jo treeneihin lähdössä positiivinen asenne.
4. radalla asenne ei ollut "jee kivaa" vaan "nyt tehdään töitä".

Homma pelitti tosi hienosti, koira oli kivempi kuin aikoihin! Tai sitten mä olin kiva :D
Hallin olosuhteet oli kyllä niin kasvihuonetta, lämmöt + 15 ja kosteeta senkin takia että ulkona satoi. M kesti tosi hyvin eikä väsynyt, nestettä se kyllä joi tosi paljon ja sitten oksensi yhdet vesioksennukset kun lähdettiin juomisen jälkeen liikkeelle.


Oon kiinnittänyt huomiota Mämmyn hampaiden käyttöön, tai pureskeluun oikeestaan. Mun mielestä se syö hitaammin kun yleensä (viimesen vuoden aikana tahti hidastunut), ja sitten lenkillä jos palkkaan sitä jonkun koiran ohituksesta niin se kyllä ottaa namin suuhunsa mutta ei pureskele sitä, tiputtaa pois vaan. Hallilla oli kanssa ihan sama juttu, jos tehtiin hommia niin söi kyllä hyvin, mutta sitten jos palkkasin sitä siitä että tuli luo (ei luoksetuloliikkeenä) niin pudotti vaan namin. Lelussa se kyllä roikkuu tosi hyvin eikä hampaissa näy mitään. Jäädään siis seurailemaan.

Ricky oksensi tänään, en tiedä miksi. Se sai aamulla vähän tomaattia, mitään muuta outoa ei ole tullut. Se kyllä veti hirveät hepulit kun tulin koulusta, sitten vähän aikaa makoili paikallaan ja sitten vaan oksens, välissä ei ollut normaalia "kakomista" ennen oksentelua. Tääkään tuskin mitään vakavaa, mutta pisti silmään.

Jätkät on kasvattaneet aivan himona turkkia, vaikka nyppimisestä on vajaa kaksi kuukautta. Taitaapi löytyä vapuksi tekemistä.



Valjaista kiitos Aliska, meittien sponssoori!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti